International Coffees 6

American Coffee No. 1
American Coffee No. 2
American Coffee No. 3



Den sista provningen inom kaffedrinkarna kommer handla om Amerika. Kaffe och mycket whiskey. Here we go! :)

Drinkarna

American Coffee No. 1

  • 6 cl Bourbon
  • 12-15 cl varmt kaffe
  • Persikolikör efter smak
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är American Coffee No. 1?

Oj. Den här var verkligen en häftig kombination som ändå funkar. Jag tror att jag verkligen har underskattat kombinationen frukt och whiskey men börjar mer och mer märka att det verkligen är nice! Jag har inte i så mycket sötma - kanske en tesked bara - så den blir inte för söt men man känner persikosmaken. Jättegod verkligen men inte überhäftig och konstig. Något alla gillar lite lagom.

Produkter jag använde:

Bols Peach (70252)
Maker's Mark (558)

American Coffee No. 2

  • 6 cl Bourbon
  • 12-15 cl varmt kaffe
  • Southern Comfort efter smak
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är American Coffee No. 2?

Jag vet inte om jag tog för lite Southern Comfort för att det skulle ge utslag. Jag kan inte säga att jag märker av den särskilt mycket förutom att det eventuellt skulle kunna finnas något sött där i bakgrunden. Den är ändå trevlig men kanske lite tråkig jämför med de andra drinkarna. När jag luktade på Southern Comfort så luktade den "krogen" men inte så starkt. Den där lite sötsliskiga konstiga lukten. Kan inte säga att det finns så mycket av det i den här drinken.

Produkter jag använde:

Southern Comfort (618)
Maker's Mark (558)

American Coffee No. 3

  • 6 cl Rågwhiskey
  • 12-15 cl varmt kaffe
  • Kanellikör efter smak
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är American Coffee No. 3?

Den är rådwhiskeyn tillsammans med Fireballen är väldigt häftig och god. Det blir skarpt, kryddigt och det bränner till på ett härligt sätt. Den är är bra på vintern och det känns som att det är riktigt krut i den. Den känns som att det är en typ av varm drink man dricker efter ett kallt, lortigt och tungt arbete. Typ i en kolgruva eller något. Mumma!

Produkter jag använde:

Fireball Cinnamn & Whiskey Liqueur (332)
Bulleit Rye (495)

American Coffee No. 4

  • 6 cl Bourbon
  • 12-15 cl varmt kaffe
  • Wild Turkey Liqueur
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är American Coffee No. 4?

Påminner ganska mycket om en Irish whiskey men inte lika spretig. Den är god men ganska vanlig. Eftersom det inte är någon likör i blir den inte så söt men den är absolut inte heller besk eller stark. Den är mjuk, fyllig och rund. Som en kvinna i Tusen och en Natt. Haha.

Produkter jag använde:

Wild Turkey 81 Proof Bourbon (85842)
Maker's Mark (558)





Då var kaffedrinkarna slut! Nästa inlägg börjas det med någon annan drinkfamilj! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)