Florida Highballs: sprit & apelsinjuice

Alabama Slammer
Black-Eyed Susan
Bocce Ball
Sloe Comfortable Screw



Drinkarna


Alabama Slammer

  • 3 cl sloe gin
  • 3 cl amaretto
  • 3 cl Southern Comfort
  • 6 cl apelsinjuice
Skaka och häll upp i ett highballglas eller 5 shotglas.

Hur är Alabama Slammer?

Alabama Slammer luktar nästan lite rengöring och jag tror att det kommer från sloe gin. Men jag gillar det ändå, det blir som en liten blommig smak i allt det fruktiga och söta. Det är en sommardrink på kvällen.

Produkter jag använde:

Sipsmith Sloe Gin (87939)
Galliano Amaretto (86935)
Southern Comfort (618)

Black-Eyed Susan

  • 3 cl vodka
  • 3 cl Mount Gay Eclipse rom
  • 2,25 cl triple sec
  • 4,5 cl apelsinjuice
  • 4,5 cl ananasjuice
Servera i ett collinsglas.

Hur är Black-Eyed Susan?

Black-eyed Susan smakar tropik. Annanas och rom är för mig så klassiskt tropiskt att det är svårt att tänka på annat. Den är dock inte lika sliskig och söt som de tropiska drinkarna kan vara. Det faller mig bättre i smaken.

Produkter jag använde:

Bols Vodka (29)
Mount Gay Eclipse (80128)
De Kuyper Triple Sec (763)

Bocce Ball

  • 6 cl amaretto
  • 9 cl apelsinjuice
Servera i ett highballglas.

Hur är Bocce Ball?

Sött, sött, sött! Jag börjar verkligen gilla amaretto tillsammans med citrus. Jag tänker på squirrel sours som är helt underbart att sitta och smutta på. Bocce Ball är mer av det goda till folket.

Produkter jag använde:

Galliano Amaretto (86935)

Sloe Comfortable Screw

  • 2,25 cl vodka
  • 2,25 cl sloe gin
  • 2,25 cl Southern Comfort
  • 9 cl apelsinjuice
Servera i ett highballglas.

Hur är Sloe Comfortable Screw?

Mmmm... Jag vet inte om detta ska vara någon slags variant av en screwdriver men OM det ska vara det så gillar jag det. Sloe Comfortable Screw är inte för mycket vilket kan tyckas lite tråkigt. Men den är helt klart roligare än en vanlig screw.

Produkter jag använde:

Bols Vodka (29)
Sipsmith Sloe Gin (87939)
Southern Comfort (618)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)