Florida Highballs: sprit & grapefrukt

Greyhound
Muddy Waters
The Salty Chihuahua
Salty Dog


Drinkarna


Greyhound

  • 6 cl vodka
  • 9 cl grapfruktjuice
Servera i ett highballglas.

Hur är Greyhound?

Greyhound är väldigt lättdrucken. En mildare variant av en GT eller en beskare variant av en Screwdriver. I sin enkelhet väldigt nice.

Produkter jag använde:

Bols Vodka (29)

Muddy Waters

  • 3 - 4 st limeklyftor
  • 6 cl Myers's dark rum
  • 9 cl grapefruktjuice
Pressa ur klyftorna samt ha i dem i ett highballglas. Ha i is och häll i resten av ingredienserna.

Hur är Muddy Waters?

Myer's dark rum känns av tydligt men jag tycker ändå att drinken är balanserad. Myer's är tung av smaker som fat och kola och det märks mycket tydligt även i Muddy Waters. Jag gillar det riktigt sura ihop med rom. Ibland kan jag tycka att rom blir väldigt sött, speciellt den mörka romen men med citrussurt får romen inte bli lika sliskig som den blir med söta ingredienser.

Produkter jag använde:

Myers's Original Dark (86601)

The Salty Chihuahua

  • 6 cl tequila
  • 9 cl grapefruktjuice
Rimma ett highballglas med salt och servera drinken i det.

Hur är The Salty Chihuahua?

Jag var riktigt pepp på att testa The Salty Chihuahua! Dels för att jag har börjat gilla tequila men också för att glaset har saltkant.
Det salta ger en HELT annan upplevelse än om det inte skulle vara där eller om man dricker ur sugrör.. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar det eller inte men jag kan ärligt säga att jag förstår varför man så ofta har med salt i bilden tillsammans med tequila. Jo, det passar.
Den är inte lika söt som de andra drinkarna och definitivt värd ett försök.

Produkter jag använde:

Sauza Blanco (65)

Salty Dog

  • 6 cl vodka
  • 9 cl grapefruktjuice
Rimma ett highballglas med salt och servera drinken i det.

Hur är Salty Dog?

Salty Dog, som ju blir en variant på The salty chihuahua är lite snällare. Det är light-versionen. Salty dog är nog riktigt god i strålande sol efter hårt fysiskt arbete. Eller en het stund i bastun.

Produkter jag använde:

Bols Vodka (29)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)