Florida Highballs: Vodka & apelsin

Fuzzy Navel
Harvey Wallbanger
Screwdriver


Nytt tema: Florida Highballs! - Alltså Highballs med apelsinjuice/storcitrusjuice!

Drinkarna

Kom ihåg att pressa juicen själv!

Fuzzy Navel

  • 3 cl vodka
  • 3 cl peach schnapps
  • 9 cl apelsinjuice
Servera i ett highballglas.

Hur är Fuzzy Navel?

Fuzzy navel är söt av persika, nästan som godis men inte så att den blir sliskigt-spritig. Man fixar en Fuzzy Navel och eventuellt en hel danskväll. Trevlig och ungdomlig. En drink som passar på discot eller klubben.

Produkter jag använde:

Bols Vodka (29)
Bols Peach (70252)

Harvey Wallbanger

  • 6 cl vodka
  • 9 cl apelsinjuice
  • 0,75 - 1,5 cl Galliano
Servera i ett highballglas.

Hur är Harvey Wallbanger?

I början känner man mycket Galliano men jag tror att apelsinerna är lite svaga i smaken, tyvärr. Annars hade nog Gallianon blivit mer som en liten "hint" av vanilj. Den är god och lagom - inte för söt men ändå citrussöt. Eventuellt är den lite spritig.

Produkter jag använde:

Bols Vodka (29)
Galliano Vanilla (647)

Screwdriver

  • 6 cl vodka
  • 9 cl apelsinjuice
Servera i ett highballglas.

Hur är Screwdriver?

Jag har ju bara tills nu druckit varianten billig-juice-på-låda-screwdriver. Apelsinerna är inte de bästa så här års men med färsk apelsinjuice får man en helt annan drink! Plötsligt blir screwdriver rikitgt god och svalkande. Jag tror också att de rätta måtten gör den väldigt god. Ska absolut testa i vinter igen när apelsinerna är som bäst.

Produkter jag använde:

Bols Vodka (29)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)