Milanese drinks (Campari) 3

Astor Martini
Blood Orange
Teresa



En lyxig cocktailkväll ser jag fram emot med sista proven från Milanesegruppen. Dessa tre är lite mer olika varandra och troligtvis fruktigare än vad de varit. Jag förväntar mig att de är godare dessutom!

Drinkarna

Astor Martini

  • 6 cl Ketel One vodka
  • 1,5 cl Campari
  • 3 cl grapejuice
Skakas och serveras i ett cocktailglas.

Hur är Astor Martini?

Astor Martini är mild, mjuk precis som färgen. Det är inte mycket campari i och smaken av den ligger mer som en krydda än att den får ta plats. Vodkan störs inte av varken grapejuicen eller Camparin - den är tydlig och stadig. God och snäll - inte så mycket mer än så.

Produkter jag använde:

Campari Bitter (714)
Ketel One Vodka (86902)

Blood Orange

  • 6 cl Stoli Ohranj
  • 3 cl Campari
Blanda och servera i ett cocktailglas. Garnera med blodapelsin.

Hur är Blood Orange?

Betydligt mer spännande än Astor Martini. Den är fruktig och har mycket smak från Camparin. Apelsinsmaken kommer tydligt fram ihop med malörten från Camparin. Jag är glad över att ha hittat Stoli Ohranj. Jag trodde den skulle ha mer syntetisk smak men den gör en apelsin hyffsad rättvisa ändå. Riktigt god. Riktigt röd. Riktigt fin.

Produkter jag använde:

Campari Bitter (714)
Stoli Ohranj (87343)

Teresa

  • 6 cl Campari
  • 2,25 cl crème de cassis
  • 3 cl limejuice
Skakas och serveras i ett cocktailglas.

Hur är Teresa?

Teresa smakar MYCKET. Hon är sur, besk, söt, frisk och kryddig. Här händer det mycket. Körsbärssmaken tar inte över för mycket, som ju körsbär kan göra. Den är väl balanserad med Camparin och limejuicen. Den här var riktigt god och spännande. Passar super på en varm, sen sommarkväll med en lika röd solnedgång. Mmmm.... klyschigt.

Produkter jag använde:

Campari Bitter (714)
Crème de Cassis de Bourgogne (675)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)