Highballs med rom

Cuba Libre
Dark & Stormy
Pimm’s Cup



Drinkarna

Cuba Libre

  • 6 cl ljus rom
  • 3 cl limejuice
  • 9 cl cola
Servera i ett highballglas.

Hur är Cuba Libre?

Mmmmm! God! Fräsch med mycket smak av lime. En liten hint av cola gör den söt men den tar inte över. Den är balanserad och romen smälter in bra. Riktigt god och svalkande en dag som denna!

Produkter jag använde:

Bacardi Carta Blanca (559)

Dark & Stormy

  • 6 cl Gosling’s Black Seal rum
  • 9 cl ginger beer
Servera i ett highballglas.

Hur är Dark & Stormy?

Stark och kryddig. Den känns nästan vintrig i smakerna. Ginger beer smakar, till skillnad från ginger ale, mycket mer ingefära med den där hettan och styrkan rå ingefära har. Det är riv i den och den är ganska balanserad.

Produkter jag använde:

Goslings Black Seal (86985)
Fentimans Ginger Beer (1963)

Pimm’s Cup

  • 6 cl Pimm’s No. 1 Cup
  • 15-21 cl ginger ale/lemon-lime läsk/club soda
Servera i ett mixglas.

Hur är Pimm’s Cup?

Jag använde club soda eftersom jag var nyfiken på hur Pimm's smakade.
God och fräsch och väääldigt lättdrucken. Gurkan som det garneras med smälter ihop bra. Det är lite som bål med saft. Det kan ha varit lite roligare med ginger beer men jag tycker drinken är söt som den är. Man kan lätt klunka i sig den som den är bara.

Produkter jag använde:

Pimm's No 1 (8416)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)