International Coffees 3

Italian Coffee No. 1
Italian Coffee No. 2
Italian Coffee No. 3



Idag blir alla tre drinkar tema Italien med klassiska italienska likörer. Mmm, det kommer nog passa mig som handen i handsken - nej förlåt, foten i stöveln!

Drinkarna

Italian Coffee No. 1

  • 6 cl Frangelico
  • 12-15 cl varmt kaffe
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är Italian Coffee No. 1?

MEN HERRE MUNK! Vad god! Jag hade väldigt höga förväntningar på den här drinken men den var godare än så med replängder. Krämig, kaffig, nötig, söt, mysig, balanserad, bäst i hela världen. Jag kommer aldrig mer dricka kaffe på något annat sätt - ja, typ så god. Den är som en kaffepralin i smaken. Hade jag inte varit tvungen att skriva om den just nu och haft två andra drinkar att prova hade den varit slut. Jag har tagit en klunk. Nu är jag fast. Jag tänker inte berätta för resten av hushållet att drinkarna är färdiga. Jag kommer dricka upp den här i smyg innan någon hinner märka något.

Produkter jag använde:

Frangelico (87766)

Italian Coffee No. 2

  • 6 cl Amaretto
  • 12-15 cl varmt kaffe
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är Italian Coffee No. 2?

MEN ÅH! Den här är ju lika god? Hur är det möjligt ens? Två så pass goda drinkar. Hur ska kvällen sluta? Ja, nu får jag ju verkligen skynda mig på om jag ska få i mig två drinkar helt själv. Det är som att man haft en mandelkubb, fast en mycket saftig sådan, i flytande form och blandat ner den direkt i kaffet. Den krämiga grädden gör ju inte saken sämre!

Produkter jag använde:

Galliano Amaretto (71121)

Italian Coffee No. 3

  • 6 cl Limoncello
  • 12-15 cl varmt kaffe
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är Italian Coffee No. 3?

Limoncello och kaffe tänker du? WTF? Nej då, det är gott detta också. Det är sött och mjukt. Kaffets beska smak ligger i lite mjukt ludd. Du vet när man gör något riktigt gott och så gör man exakt samma sak "med en skvätt citron" - det är så No. 3 smakar. Riktigt gott med en skvätt citron.

Produkter jag använde:

Limoncello di Sorrento (86231)





Oh, let's go to Milano
It's fashion week, and so am I
Weak, in need of love
Any love, from anyone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)