International Coffees 4

Keoke Coffee
Mexican Coffee
Spanish Coffee



Ahh... Det tar aldrig slut det här! Men det gör inte heller Sveriges kaffedrickande. Idag har kan man förvänta sig riktiga godingar som förra gången:

Drinkarna

Keoke Coffee

  • 6 cl Brandy
  • 12-15 cl varmt kaffe
  • Kahlúa och Dark crème de cacao (valfritt) efter smak
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är Keoke Coffee?

Jag använda ca 5 ml vardera av Kahlúan och Dark crème de cacao. Det är inte mycket smak ifrån dem men det märks att det finns något mer än bara brandy eftersom den är fyllig i smaken, en annan beska som kommer ifrån kakao och inte kaffe. Den är inte lika söt som en Irish men den är mjukare, inte lika spretig och mycket varmare i smaken.

Produkter jag valde:

St-Rémy (374)
Kahlua (767)
Bols Crème de Cacao Brown (80796)

Mexican Coffee

  • 6 cl Kahlúa
  • 12-15 cl varmt kaffe
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är Mexican Coffee?

Bara av receptet att döma kan man se att denna kommer vara mycket sötare än de andra två, vilket den är. Det är en riktig kaffebomb! Söt, besk och gräddig. Det märks att det är Kahlúa i även om resten är kaffe.

Produkter jag valde:

Kahlua (767)

Spanish Coffee

  • 6 cl Brandy de Jerez
  • 12-15 cl varmt kaffe
  • Cuarenta y Tres efter smak
Servera i ett Irish Coffeeglas och toppa med vispgrädde.

Hur är Spanish Coffee?

Den smakar först stark av BdJ:n men det finns en lite hint av sötma ifrån Licor 43 tätt inpå. Den här är mild i smaken men har mycket smak. Mjuk, rund och god. Trevligt kaffe helt enkelt. Brandy de Jerez har mer sting i smaken än den min vanliga brandy tycker jag. Jag hade eventuellt övervägt lite mer än Licor 43 än vad jag hade från början bara för att balansera upp spriten.

Produkter jag valde:

Licor 43 (Cuarenta y Tres) (789)
Carlos I (86664)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)