Frozen Piña Coladas

Frozen Banana Colada
Frozen Chi-Chi
Frozen Piña Colada


Piña Colada!

Drinkarna

Ett tips jag har innan vi sätter igång är även färsk eller fryst mango istället för (eller också med) ananas/ananasjuicen. Riktigt mumma (eftersom mango är min favoritfrukt).

Frozen Banana Colada


  • 6 cl mörk rom
  • 1 bannan
  • 6 cl ananasjuice
  • 3 cl kokosgrädde

Mixa med krossad is och fyll ett collinsglas (ca 36 cl).

Hur är Frozen Banana Colada?

Iblanda kan riktigt banan bli alldeles för mycket i en drink. Det blir tjockt men i Frozen Banana Colada är den perfekt. Den blir inte för mycket och den är mild, mjuk och god. Bannansmak är ju tack och lov inte som syntetisk bannansmak.

Produkter jag använde:

Plantation Grande Reserve Barbados (10310)

Frozen Chi-Chi


  • 6 cl vodka
  • 2.5 dl annanaskuber eller 6 cl annanasjuice
  • 4,5 cl kokosgrädde

Mixa med krossad is och fyll ett collinsglas (ca 36 cl).

Hur är Frozen Chi-Chi?

Den här har mer smak av kokosgrädden och god. Det är verkligen Piña över den men inte lika smakrikt. Annanas och kokos är ju helt underbart bara det. Svalkande, mjuk och frisk. Vodkan märks knappt alls.

Produkter jag använde:

Ketel One Vodka (86902)
Annanasjuice och inte annanskuber

Frozen Piña Colada


  • 6 cl mörk rom
  • 2,5 dl annanaskuber eller 6 cl annanasjuice
  • 4,5 cl kokosgrädde

Mixa med krossad is och fyll ett collinsglas (ca 36 cl).

Hur är Frozen Piña Colada?

Mmm... Äkta är alltid äkta. Chi-chi är ju nästan Piñsamt mesig i jämförelse. Annanas, kokosgrädde och rom är ju bara såå somrigt och varmt! Jag gillar verkligen Piña Colada och med en Frozen-variant räcker den lite längre plus att den blir riktigt kall och isig! En dekorerad semesterresa.

Produkter jag använde:

Plantation Grande Reserve Barbados (10310)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)