Hghballs: Bourbon, Brandy & X

Bourbon & Branch
Bourbon & Coke
Brandy & Soda


Highballs! Highballs betyder att de serveras i just ett highballglas.

Drinkarna

Dessa är verkligen superenkla att göra då de bara har två ingredienser!

Bourbon & Branch


  • 6 cl bourbon
  • 9 cl stilla flaskvatten

Servera i ett highballglas.

Hur är Bourbon & Branch?

Bourbon & Branch är en sval och läskande drink. Jag använde evians stilla vatten. Smaken från bourbonen kommer fram bra även om den är utspädd men jag tycker inte drinken är blaskig på något sätt. Den blir heller inte spritig eller stark. Det är lite som citronvatten - det smakar men det blir inte för mycket.

Produkter jag använde:

Wild Turkey 81 Proof Bourbon (85842)

Bourbon & Coke


  • 6 cl bourbon
  • 9 cl Coca-Cola

Servera i ett highballglas.

Hur är Bourbon & Coke?

Jag tycker att Wild Turkey balanserar upp Coca-Colan bra. Jag tänkte att man inte skulle känna whiskeyn så mycket och att den skulle bli väldigt söt men det är inte alls så. Coca-Colan och Wild Turkeyn komplementerar varandra bra.

Produkter jag använde:

Wild Turkey 81 Proof Bourbon (85842)

Brandy & Soda


  • 6 cl brandy
  • 9 cl Club Soda

Servera i ett highballglas.

Hur är Brandy & Soda?

Brandy är, i jämförelse med whiskey, mycket sötare. Eftersom det är clud soda i och inte vanligt kolsyrat vatten tror jag att det mineraliska och saltet balanserar upp det söta i brandyn. Dock var jag inte superimponerad av Brandy & Soda. Den är lite för söt och nästan sliskig.

Produkter jag använde:

St-Rémy VSOP (374)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)