Squirrel Sours med övriga spriter

Caribbean Squirrel
Mexican Squirrel
French Squirrel
New Jersey Squirrel



Drinkarna


Caribbean Squirrel


  • 4,5 cl ljus rom
  • 2,25 cl crème de noyau
  • 2,25 cl limejuice

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är Caribbean Squirrel?

Fruktig, söt och syrlig. Den är riktigt god och balanserad trots sina udda smaker. Den kan ha en viss hetta av alkoholen också men inte så att man trycker det blir för mycket. Ska du välja en squirrel - välj den här!

Produkter jag använde:

Bacardi Carta Blanca (559)
Disaronno Originale (712)

Mexican Squirrel


  • 6 cl vit tequila
  • 2,25 cl crème de noyau
  • 2,25 cl limejuice

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är Mexican Squirrel?

Jag har inte vant mig vid att dricka tequila än. Men efter att ha skaffar en flaska utan hatt (vilket är den enda jag blivit bjuden på och den enda som jag alltså druckit), så skulle jag absolut kunna börja tycka om det. Här slår inte tequilan igenom utan blir mer som ett lite grönare inslag. Den smakar absolut men helt okej för en som inte gillar tequila eller som vill börja gilla det. För er som gillar tequila är detta drinken för er!

Produkter jag använde:

Sauza Blanco (65)
Disaronno Originale (712)

French Squirrel


  • 6 cl cognac
  • 1,5 cl crème de noyau
  • 1,5 cl citronjuice

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är French Squirrel?

Den här blir mer spritig men det är ju också för att det är mer sprit i. Jag tycker den blir lite tråkig med cognac. Det tar över och passar inte riktigt ihop på något sätt. Visst cognac och gott och dyrt men tyvärr finns enklare alternativ som blir bättre. Den blir lite för mustig för en drink som ska vara syrlig och söt och vara lite "efterrättig".

Produkter jag använde:

Grönstedts *** VS (382)
Disaronno Originale (712)

New Jersey Squirrel


  • 4,5 cl applejack
  • 2,25 cl crème de noyau
  • 2,25 cl citronjuice

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är New Jersey Squirrel?

Den här påminner ganska mycket om Dutch squirrel där Backardi Apple användes. Appeljack smakar väldigt mycket äpple - nästan som äppelmust men inte lika sött och mustigt (haha, nej det var inte meningen). Den är i balans, lite mer syrlig och söt. Den smakar inte lika mycket mandel men är väldigt god!

Produkter jag använde:

Laird's Applejack (86358)
Disaronno Originale (712)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)