Squirrel Sours med vodka

British Squirrel
Dutch Squirrel
Russian Squirrel


Drinkarna

British Squirrel

  • 4,5 cl gin
  • 2,25 cl crème de noyau
  • 2,25 cl limejuice

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är British Squirrel?

Mmm! Smakar mycket bra. Man känner Disaronnon först och sedan kommer smaken av ginen. Jag trodde inte de skulle matcha men de passar bättre ihop än whiskeyn från förra provningen! Limejuicen knyter ihop de två andra ingredienserna.

Produkter jag använde:

Beefeater Lodon Dry Gin (39)
Disaronno Originale (712)

Dutch Squirrel

  • 6 cl Van Gogh Wild Appel vodka
  • 2,25 cl crème de noyau
  • 2,25 cl citronjuice

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är Dutch Squirrel?

Hela drinken luktar väldigt mycket av Äppelvodkan. Den blir sötare och den tar lätt över hela drinken. Mitt tips är att ta lite mindre av Smirnoff eller mer av det andra. Det är ändå den drinken jag tycker är mildast förvånansvärt nog. Kanske för att ingredienserna inte komplimenterar varandra utan mer tar över varandra. Tyvärr fick jag inte tag på Van Gogh ch det är möjligt att den funkar bättre i drinken.

Produkter jag använde:

Smirrnoff Green Apple (87542)
Disaronno Originale (712)

Russian Squirrel

  • 6 cl vodka
  • 1,5 cl crème de noyau
  • 1,5 cl limejuice

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är Russian Squirrel?

Den här smakar mest alkohol och bli på så viss lite vassare än de andra två. Den är minst söt men är god. Mandelsmaken från Disaronnon kommer fram ordentligt och limejuicen tar fram vodkasmaken.

Produkter jag använde:

Ketel One Vodka (86902)
Disaronno Originale (712)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)