Burnished Gold & Earthquake (duos)

Burnished Gold
Tremblement de Terre (Earthquake)


Riktigt starka drinkar med mycket spritsmak.

Drinkarna


Burnished Gold

  • 6 cl Brandy
  • 1,5 cl Frangelico

Rör och servera i ett cocktailglas eller ett Old-fashionedglas.

Hur är Burnished Gold?

Burnished är väldigt spritig men jag personligen tycker att den är lite spretig i smakerna. Men den kan också uppskattas väldigt mycket av de som gärna dricker ren sprit men som vill variera sig lite med sötma. Den är värd att ha i minnet eftersom den är enkel att göra men känns också lite lyxig och classy. Speciellt för kalla vinterdagar.

Produkter jag använde:

St-Rémy Authentic VSOP (374)
Frangelico (87766)

Tremblement de Terre (Earthquake)

Eftersom det är lagligt med absint i Sverige använder jag äkta absint och inte något substitut.
  • 7,5 cl cognac
  • 0,75 cl absintsubstitut

Rör och servera i ett cocktailglas.

Hur är Tremblement de Terre?

Den här drinken är något speciellt. Den smakar mycket anis från absinten och jag gillar det! Den är på sätt och vis söt men framförallt är den mustig och stark! Tremblement de Terre är för den lyxiga våghalsen!

Produkter jag använde:

Grönstedts VSOP (381)
Harlequin (84181)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)