Det smakar mint! (duos & trios)

Grasshopper
Stinger
White Spider


Så spännande!

Drinkarna


Grasshopper

  • 4,5 cl grön crème de menthe
  • 4,5 cl vit crème de cacao
  • 3 cl grädde
Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är Grasshopper?

Som en godispåse är Grasshopper frisk och söt. Jag tänker på de där små runda kulorna man kunde köpa på lösvikt som fanns i vitt, rosa och grönt. De var gjorda av en mintkula i mitten, chokladöverdrag och längst ut ett hårt skal (dragé?). Vet inte om de finns kvar längre. Grasshopper smakar exakt som dem. Grasshopper är nog en ny favorit!

Produkter jag använde:

De Kuyper Green Crème de menthe (81246)
Bols White Crème de cacao (70251)

Stinger

  • 9 cl cognac
  • 0,75 – 1,5 cl vit crème de menthe
Skaka och servera i ett brandyglas.

Hur är Stinger?

Jag använde den större mängden créme de menthe och jag tyckte det blev bra. Innan jag testade den trodde jag att den skulle bli konstig men förvånansvärt nog funkar den bra. Tanken är att Stinger ska vara riktigt kall och isig så att det passar bra med mintsmaken. Stinger är en vuxen drink åt det lite sötare hållet. Den är frisk i smaken utan att förlora cognacens hetta och smak. En fräsch digestif.

Produkter jag använde:

Grönstedts VSOP (381)
Minttu Peppermint (10703)


White Spider

  • 9 cl vodka
  • 0,75 – 1,5 cl vit crème de menthe
Skaka och servera i ett cocktailglas eller vinglas.

Hur är White Spider?

Här har vi en riktigt giftig drink. Den är kraftig med sin vodkasmak men samtidigt med sin knappa sötma härligt frisk och isig. Så kall så att det blir is på utsidan av glaset är den som bäst. Under äckligt varma dagar är White Spider extremt läskande och lömsk.

Produkter jag använde:

Bols Vodka (29)
Minttu Peppermint (10703)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)