Pink squirrel & Golden Cadillac

Pink Squirrel
Golden Cadilac


Drinkarna


Pink Squirrel

Här är creme de noyau ersatt med Disaronno. Grädden som används är matlagningsgrädde.

  • 3 cl créme de noyau
  • 3 cl vit crème de cacao
  • 3 cl grädde

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är Pink Squirrel?

Pink squirrel är söt och nötig med sin cremighet. Egentligen hade jag velat ha vispgrädde i men matlagningsgrädde funkar också. En riktigt kall Pink squirrel är inte att klaga på. Det är nästan som flytande, väldigt söt glass. Alkoholhalten känns inte ett dugg på grund av (eller tack vare?) sötman. Färgen är svagt rosaaktig.

Produkter jag använde:

Disaronno (712)
Bols Crème de Cacao White (70251)

Golden Cadillac

Grädden som jag använde är matlagningsgrädde.

  • 6 cl vit crème de cacao
  • 2,25 cl Galliano
  • 3 cl Grädde

Skaka och servera i ett cocktailglas.

Hur är Golden Cadillac?

Om något ens kan vara sötare är frågan. Vit créme de cacao är så sött att man nästan blir mätt av en enda sipp Golden Cadillac. Den är god men nästan för mycket. Jag hade nog önskat mig lite andra proportioner på drinken men gillar man sött så… Galliaon hade jag velat att den kom fram lite mer (den smakar vanilj) men créme de cacaon tar liksom över vilket ofta händer med vanilj och choklad Häftigt namn om inte annat.

Produkter jag använde:

Bols Crème de Cacao White (70251)
Galliano Vanilla (647)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)