Southside

Southside Cocktail
Southside Fizz



Fortsättning på juleps. Det gick åt två hela krukor mynta förra helgen men gott var det! Hoppas att dessa drinkar blir lika uppskattade. Jag har dessutom beställt en del glas som jag snart får hem för att kunna göra andra drinkar.

Drinkarna

Southside Cocktail

  • 4 citronklyftor
  • 2-3 tsk socker
  • 4-5 myntablad
  • 7,5 cl gin
Muddla citronklyftor, socker och myntablad. Tillsätt is och gin och skaka. Servera i ett cocktailglas och garnera med en myntakvist.

Hur är Southside Cocktail?

Mycket god drink! Massa Mojiton från förra gången var helt gudomlig och Southside Cocktail är bara ännu bättre i och med att det är gin i (Mmmmmm!!). Allt blir så örtigt och fräscht samtidigt som det inte blir för surt eller sött åt något håll. Massa Mojito är betydligt sötare och en vanlig Mojito är mycket grönare. Den här är mer mjuk och rund i smaken. Mumma!

Produkter jag använde:

Beefeater London Dry Gin (39)

Southside Fizz

Denna drink går att variera med att toppa med bitters, byta ut club soda mot tonic water. Det är i princip en Mojito med gin - garys ord, inte mina.
  • 4 citronklyftor
  • 2-3 tsk socker
  • 6-8 st myntablad
  • 7,5 cl gin
  • club soda
Muddla citronklyftor, socker och myntablad. Tillsätt is och gin och skaka. Servera i ett cocktailglas och garnera med tre myntakvistar.

Hur är Southside Fizz?

Alltså WOW! En Southside Cocktail och en Southside Fizz är exakt samma drink förutom lite mer mynta och club soda. Men ändå blir den såååå mycket mer! Det är något salt man får med i smaken av club soda som bara blir helt underbar i drinkar. Speciellt om det är något surt, typ citron, och gin. Jag skulle kunna leva på bara detta. Hur har jag levt i över 20 år och missat allt det här?

Produkter jag använde:

Beefeater London Dry Gin (39)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Muddlade drinkar - Caipirinha & Caipiroska

Cobblers - med frukt

Bloody Mary, Caesar, Bull & Bullshot (Snappers)